onsdag 5. juni 2013

Sjokolade. Hadet på badet.

Det er vanskelig, vondt og veldig utfordrende. Holde seg unna sjokolade og sukkker i et år.

Det er ikke mitt prosjekt. Men det er rigget til slikt at det passer godt med tankegangen om positive avvik. Derfor kan jeg støtte med argumentasjon om hvorfor det er lurt å hive seg igang, med to deler. Sukkerstopp og å blogge om det i tillegg.

Bloggingen kan være en måte å fortsette prosjektet uansett hvordan sukkerinntaket er. Man må blogge også om fiaskoene og fadesene - og dermed opprettholder man den ene delen av prosjektet: bloggingen, selv når man sliter med å nå målene sine.

Fokuset blir dermed mer på prosess enn resultat. Og da, interessant nok, kan det bli lettere å nå målene. Man blir ikke demotivert slik at man slutter når man møter motstand. Tvert imot kan det bli så pinlig å fortsette å blogge om at man ikke holder på med prosjektet sitt at man kanskje starter igjen. 

For ett blogginnlegg i uka, uavhengig av suksess med sukkerstoppen, det er det mulig å få til.
Så da blir det som er mest spennende å se om hun kommer igang. Lykke til, Evy!


4 kommentarer:

  1. Hei og takk for sist!
    Enig med deg at dette blir et spennende bloggprosjekt for Evy. Å eksponere seg for oppturer og nedturer kan nok være både lærerikt og motiverende. Og så vil en oppleve at en absolutt ikke er alene her i verden om å ville slutte å spise sjokolade :)
    Gleder meg til å lese gjennom bloggen din etterhvert som jeg får tid :)
    Hilsen fra Anette

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for kommentar - og takk for sist!

      Evy har nok mange meningsfeller, og mange som vil være interessert i prosjektet, så jeg håper og tror hun får mye tilbake for å blogge!

      Slett
  2. Hva med sukkerfri sjokolade? Personlig har jeg ikke noe problem med sukkerfri sjokolade. Får jeg ren sjokolade og ren kaffe er alt ok for meg, andre godsaker kan jeg strengt tatt unnvære.

    SvarSlett
    Svar
    1. Da er du ganske heldig som har et så avklart forhold til søtsuget! Jeg tror nok at et problem her er at det er flere av oss som bruker sjokolade og sukker som belønning for helt andre ting, jeg er iallfall ikke fri for at jeg innimellom syns jeg fortjener søtsaker. Da kan sukkerfri sjokolade både bli for dyrt og for lite for å stille behovet!

      Slett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...