fredag 22. mai 2015

En pause fra hverdagen

FERDAMINNE FRÅ SOMMAREN 1985
Vi har fått rom i 2. etasje.
Da er det vel ingen vits
i å ta heisen?
Sei ikkje det.
Vi tar alltid heisen,
opp og ned.
Innestengde i den vesle boksen
blir vi med eitt
så inderleg to-eine
at vi alltid må kysse kvarandre
så snart heisen set seg i gang.
Korleis det er inni deg
den blunken det varer
veit eg ikkje.
Men inni meg boblar kvar gong
ei lita spenning:
Rekk vi det?
Rekk vi det før heisen stansar
og vi må ut?
Og jammen rekk vi det
gong etter gong etter gong.
Vi tar alltid heisen.


Haldis Moren Vesaas var 78 år i 1985. Hun var nyforelsket, men den følelsen hun har av heis, kan jeg ha alene, eller sammen med Eivind.  Ja det er jo han som er grunnen til at jeg er systemutviklerfrue og med på denne turen, så jeg håper at vi får noen sånne øyeblikk på turen også. (men det fikk vi lite av på flyet, for vi satt ikke sammen, men da snudde han seg og blunka til meg, og det var jo litt fint det og!

Vi har rom 17.etasje på hotellet i New York, og jeg tenker på hvor deilig det er å komme seg vekk litt. Vi fløy i hele går for å komme oss hit, og med 3 dager 5 timer og 40 minutter (det sier iallfall sas-appen), må du være ganske glad i å fly for at det skal lønne seg. Heldigvis elsker jeg å fly, for meg er det et ikke-sted uten krav til produktivitet eller noen ting. Selv når jeg fløy flere ganger i uke med jobb, planla jeg aldri å jobbe på flyet, det er ikke-tid, ikke fritid, ikke jobb. Og nettopp derfor blir det så ofte plass til nye tanker, og da blir det som en date med meg selv.

Appex serverer som vanlig høy wow-faktor, på turene våre. (jeg skrev blogginnlegg etter turen vår til København i 2013 også).  For eksempel er det en diger billboard utenfor frokostsalen som viser Appex-animasjon under frokosten! 

 Men det jeg er mest takknemlig for, er denne pausen, av ikke-tid, og for noen uker siden kom poden hjem fra skolen diktet om heisen som han skulle analysere, og det beskrev for meg den pausefølelsen perfekt! 


Hvor er dine steder hvor du har din heis?

Jorunn i praktisk vindjakke med Appex-logo, hun har stått for mye av wow-tingene på turen vår! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...